Форми організації науково-методичної роботи:
Провідною формою організації науково – методичної роботи є методичні об’єднання вчителів, робота яких сприяє створенню умов для удосконалення педагогічної майстерності вчителя.
Методичні об’єднання перебувають ніби у фокусі, в якому збігаються «промені» всіх інших форм підвищення кваліфікації: самоосвіта, наставництво, семінари, конференції.
Напрямки роботи МО
- організація безперервного підвищення науково-теоретичної та методико-технологічної компетентності фахівців;
- розробка внутрішніх освітніх стандартів;
- проведення внутрішньої атестації співробітників; відбір підручників та методичної літератури;
- організація позакласної роботи з предмета, в тому числі олімпіад, конкурсів, предметних тижнів, свят тощо.
Функції МО
- Робота МО організовується на основі плану роботи ліцею, рекомендацій рай методкабінетів, методичної теми, прийнятої до розробки педагогічним колективом, з урахуванням індивідуальних планів професійної самоосвіти вчителів;
- МО вчителів здійснює свою діяльність в різних формах, зокрема на засіданнях, де аналізується або приймається до уваги рішення задач;
- МО вчителів може організувати семінарські заняття, цикл відкритих уроків із заданої і визначеної тематики;
- Одним з функціональних обов’язків МО є розробка системи позакласної роботи з предмету, визначення її напрямку, ідеї.
- Саме завдяки розподілу функцій внутрішкільного контролю між адміністрацією та МО склалася система творчої діяльності педагога. Результатом такої діяльності стали цікаві надбання з питань упровадження та використання комп’ютерної підтримки уроків різних напрямків, реалізації завдань особистісно-зорієнтованого навчання.
- В школі створена атмосфера доброзичливості, без напруження, підвищується розумова та творча активність, здатність до пошуку. Вчителі й учні активні співучасники творчого процесу;
- Толерантне ставлення вчитель-вчитель, вчитель-учень.
Реалізація функцій управління системою науково-методичної роботи школи.
Планування – визначення мети, складання плану роботи різних ланок.
Організації – організація виконання річного плану, організація виконання плану керівництва і контролю.
Діагностична – вивчення якості викладання предметів. Діагностування, узагальнення результатів досліджень.
Прогностична – планування, моделювання, проектування, управління упровадженням нових ресурсів, проведення теоретичних семінарів.
Моделююча – вивчення досвіду роботи інших колективів, педагогічні зустрічі, участь та проведення семінарів, участь у педагогічних експериментах.
Компенсаторна – забезпечення педагогів інформацією.
Відновлювальна – організація самоосвіти, участь в курсах перепідготовки, педагогічні лекторії.
Коригуюча – використання досліджень, психологічна робота, пошук нових форм та методів роботи.
Координуюча – циклограми роботи, раціональне обєднання всіх видів діяльності.